In januari hebben we een EZH conferentie georganiseerd over gastvrijheid. Ruim 100 zorgverlener waren daarbij. We hebben je met een warm welkom ontvangen, de rode loper lag uit, je jas werd aangenomen en je kreeg een welkomstdrankje. Gastvrijheid is een beleving. Wat is jou bij gebleven van deze bijeenkomst?
Ik heb geleerd dat gastvrijheid een groot goed is en de kleine dingen er toe doen; zoals een knikje aan de receptie "ik heb u gezien en kom zo bij u". Iemand verbaal en non-verbaal het gevoel geven dat hij echt gezien en gehoord wordt. Een gesprek zonder computerscherm ertussen.
Positief verrast worden door meer te ontvangen dat je had verwacht; een bloemetje op je eerste werkdag of een telefoontje na een ingrijpende gebeurtenis.
Gastvrijheid kan bijdragen aan het teamgevoel en de patiëntervaring.
We hebben je kennis laten maken met de basis principes van gastvrijheid.
Maar misschien wil je er wel meer van weten? Bijvoorbeeld een training gericht op jouw praktijksituatie met vele praktische tips en voorbeelden. Laat het mij weten (mail: denisedezwart@eerstelijnszorghaaksbergen.nl). Dan kijken we op basis van de getoonde belangstelling of en hoe we hier in de EZH een vervolg aan kunnen geven.
Comments